Reklamačné podmienky internetového obchodu (e-shopu)

Reklamačný formulár na v pdf na stiahnutie tu

Reklamačné podmienky internetového obchodu (e-shopu) sú neoddeliteľná súčasť všeobecných obchodných podmienok.

 

·       Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený len u predávajúceho a ktorý je vlastníctvom kupujúceho.

·       V prípade ak vlastnícke právo ešte neprešlo z predávajúceho na kupujúceho, kupujúci si v zmysle platnej legislatívy, môže reklamáciu podať až po úplnej úhrade tovaru  v zmysle § 151a Občianskeho zákonníka.

·       Ak kupujúci ktorý je spotrebiteľ (fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania) na všetok ponúkaný tovar sa poskytuje záruka v trvaní 24 mesiacov. Ak to pri tovare nie je uvedené inak,  postupuje sa v zmysle Zákona o ochrane spotrebiteľa a Občianskeho zákonníka. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru od prepravnej spoločnosti, alebo priamo od predávajúceho ak si tovar preberá kupujúci osobne v deň jeho prevzatia.

·       Kupujúci je povinný si  reklamáciu uplatniť u predávajúceho hneď po zistení vady.

·       Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje na vady spôsobené nasledovným užívaním:

1.     k vade došlo mechanickým poškodením výrobku spôsobené  kupujúcim

  1. nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom, alebo spôsobom iným ako bol uvedený v návode na používanie

  2. používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými  vplyvmi  podmienkam prirodzeného prostrediu tovaru

  3. zanedbaním starostlivosti a údržby o tovar

  4. poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním

  5. používaním tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok

·       Zodpovednosť za vady sa nevťahuje taktiež i na bežné opotrebenie tovaru (alebo jeho časti) spôsobené používaním tovaru. Kratšiu životnosť výrobku teda nemožno považovať za vadu a nedá sa reklamovať.

·       Reklamovaný tovar je potrebné zaslať na adresu uvedenú nižšie, avšak nie na dobierku. Tovar je potrebné vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo k poškodeniu tovaru a odporúčame tovar zaslať doporučene, prípadne ako poistenú zásielku. K tovaru je potrebné pripojiť kópiu dokladu o kúpe resp., (faktúru) a odporúčame priložiť vyplnený reklamačný formulár.

·       Predávajúci potvrdí prijatie reklamácie a vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme. Za deň uplatnenia reklamácie sa považuje deň jej doručenia predávajúcemu. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Potvrdenie o vybavení reklamácie bude zaslané písomne.

·       Predávajúci je povinný zaručiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď po prijatí reklamačného listu. V prípadoch, ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie tovaru je to najneskôr do 30 dní od dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie, vybaví reklamáciu predávajúci ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie byť dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí 30 dňovej lehoty na vybavenie reklamácie ma kupujúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy a bude mu vrátená plná suma za tovar alebo má právo na výmenu tovaru za nový.

·       Práva kupujúceho pri uplatňovaní reklamácie:

1.     pri odstrániteľnej chybe má kupujúci právo, aby tá bola odstránená bezplatne, riadne a včas. O spôsobe odstránenia vady rozhoduje predávajúci. Kupujúci môže požadovať namiesto  opravy vady  výmenu chybnej veci za bezchybnú, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť chyby.

2.     kupujúci má právo buď na výmenu veci alebo na odstúpenie od kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí) ak nie je možná výmena tovaru

3.     reklamácia sa považuje za vybavenú, ak sa skončí reklamačné konanie odovzdaním reklamovaného tovaru, jeho výmenou alebo vrátením kúpnej ceny tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.

·       Nepoškodenie tovaru, resp. neporušenosť obalu je potrebné skontrolovať pri preberaní tovaru, nakoľko tovar pri preprave sa môže poškodiť. Odporúčame kupujúcim rozbaliť tovar a prezrieť si ho v prítomnosti dopravcu. Vaším podpisom kuriérovi prehlasujete, že obal je nepoškodený.

·       Tieto reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou všeobecných obchodných podmienok, a predávajúci si vyhradzuje právo ich kedykoľvek meniť aj bez predchádzajúceho upozornenie kupujúceho.

·       Kontakt – Mgr.Martina Noskovičová – NELLY, Cajlanská 212, 902 01 Pezinok, tel.:  0910 228208, mail: info@ciapky-nelly.sk

 

V Pezinku, 1.2.2020